Tuesday, April 27, 2010

lelaki itu.....perempuan itu.....

lelaki itu....
bercinta sejak zaman hingusan lagi
berjanji setia hingga ke jinjang pelamin

perempuan itu....
hampir menangis bila diaju
"awak nak kawin dgn saya?"
ketika di usia sgt muda
sanggup lakukan apa saja
demi membahagia si dia yang dicinta
yakin dan percaya
akan cinta lelaki itu....

lelaki itu...
memuji -muji perempuan itu
itu lah perempuan hingga ke akhir hayatnya (konon2)

perempuan itu...
rasa bangga bila dipuji
oleh kononnya kekasih hati.....

lelaki itu...
yang dahulunya amat selekeh
telah di'groom' oleh perempuan itu
baju, seluar, kasut branded sponsored by perempuan itu
demi menjadikan lelaki kampung itu
sebagai pria paling tampan di kota ini
deposit kereta yang dipandu lelaki itu juga
disponsor oleh perempuan itu...
demi kesenangan lelaki itu mencari rezki
dan...lelaki itu juga mula alpa
apabila diri jadi pujaan
baru sedar diri ini punya 'market value'
apa lagi....
habis semua pompuan di'test marketkan' oleh si lelaki itu

perempuan itu...
mula rasa curiga
yang paling ditakuti kayu tiga
telah bermain di depan mata

lelaki itu...
seperti diduga
berpaling tadah
berpaling hati
berpaling mata
paling sadis.....
berpaling cinta
beralih arah
beralih angin
kepada cinta yang lain....

perempuan itu...
menangis...dan terus menangis....
lelaki yang ditunggu cintanya 7 tahun lamanya
musnah jua akhirnya.......

dan...
CINTA YANG LAIN itu
dengan bangga menyatakan
dia sayang lelaki itu....
takkan pergi selagi lelaki itu
tidak menyuruh cinta yang lain itu pergi

oh..dunia..dunia...
kpd perempuan itu....
aku harap kau bersabar...
lelaki itu aku klasifikasi...
lelaki yang TAK MENGENANG BUDI....
ada balasan utknya di kemudian hari...

aku percaya cinta yang ikhlas
yang kau pernah berikan
akan disanjung oleh insan yang diutuskan
percaya pada jodoh dan ketentuan
ada hikmah di sebalik semua-Nya

(aku harap ko bersabar ye sahabatku)


5 comments:

  1. huh..lord..aku amat kenal lelaki penipu itu...huh..mcm nk g bakar je rasa...jom teman aku g bakar dia...awek punya laa cun...penyabar..byk berkorban..jmpa awek lain tinggal mcm tu aje..budus punya laki...x tau mana intan mana kaca...aku kenal sgt awek baru dia...mmg hampeh...biar yg hampeh jumpa yg hampeh..baru buku bertemu ruas...hhahaaa..

    ReplyDelete
  2. aiii..cam kenal jer sape laki tu hehehe..;)

    ReplyDelete
  3. awak.....tak penah sy terpk nk tgk profile awk, tp arini sy tertgk...its past 2yrs, tp arini sy baru baca n ternangis baca entry awk. thx awak.

    ReplyDelete