Thursday, May 20, 2010

pemilih,terpilih,dipilih

when we r talking about marriage...
what d 1st thing that cross ur mind???

bagi aku...
sape2 pun jua jodoh yg ditentukan
terima lah dgn hati terbuka....
senang ckp kan...
tapi....
hakikat...

bila nak kawin...???(huh....dah meleleh telinga dengar..)
hmmmm...
aku sama sekali tidak pernah menolak perkahwinan....
aku sama sekali tidak pernah menolak ketentuan.....
siapa aku untuk persoalkan.....
siapa aku untuk disesalkan.....
aku pemilih??
kalau tgk balik sejarah
ada sebab kenapa aku memilih
ada sebab aku dikatakan pemilih
ada sejarah aku tersalah pilih
ada sebab aku tidak terpilih
segala-galanya ada sebabnya....
ada org nasihatkan aku jgn jd terlalu pemilih
tapi....
sape2 di tempat aku akan jadi seperti aku....
sape2 di tempat aku akan buat benda yg sama seperti aku...
sape2 di tempat aku akan buat keputusan yg sama seperti aku...

aku x pernah tentukan sape jodoh aku...
kpd kwn2 yg mmg telah menemui jodoh
tahniah....teruskan menyayangi pasangan anda...
sblom mencela pasangan hidupmu....
bayangkan mereka yang masih menghiba....
menghitung hari untuk menemui jodoh...
kpd kwn2 yg blom menemui jodoh...
ayuh..
teruskan perjuangan....jgn sesali apa yg terjadi...
ada hikmah tersembunyi...yg belom kita terokai....








4 comments:

  1. pehhhhh ini ke che'su yg kukenali...wink ;)

    ReplyDelete
  2. lord...sekali skala aku perlu bersikap begini..
    aku perlu berpikiran begini...hahahaha....

    ReplyDelete
  3. dahsyat siuttttt...makan dalam...terkesima aku dibuatnyerrr..ini kah sue yg aku kenali dulu, kini dan selamanya????? hehehe...

    ReplyDelete
  4. nida....aku tetap aku...inilah aku sebenarnya...sekadar luahan perasaan sj...tiada kena mngena sama ada yg hdup atau yg tiada...wakakaa

    ReplyDelete